Kenniscentrum
Output
Praktijkgerichte publicaties
Van Elsen, J., Buckers, L., Torbeyns, J., & De Maeyer, S. (2024). ‘Ja! Het Werkt!’ Zo help je kleuters problemen oplossen. De Wereld van het Jonge Kind, 52(3), 6-11. https://www.hjk-online.nl/natuur-techniek/ja-het-werkt/
Wetenschappelijke publicaties
Van Elsen, J., Catrysse, L. & De Maeyer, S. (2024) The Effect of Interactive Picturebook Reading on Problem-Solving Skills in Preschool: A Quasi-Experiment. Early Childhood Education Journal, 52, 1471–1485 . https://doi.org/10.1007/s10643-023-01542-3
Van Elsen, J., Buckers, L., Van Tricht, C., Torbeyns, J., & De Maeyer, S. (2025). PROSPER: A comprehensive, valid, and reliable instrument to observe problem-solving behaviours in preschoolers. Thinking Skills and Creativity, 45, 101940. https://doi.org/10.1016/j.tsc.2025.101940